Testat fibromassage

Idag testade jag fibromassage och jag kan direkt säga att det verkligen var annorlunda jämfört med annan massage. Mot ALL annan massage jag testat. Det var den första massagen där beröring inte gjorde ont. Helt otroligt! Jag har sagt till de som gör klassisk massage att jag har fibro så de får ta det löst och försiktigt och det har de gjort, men det är verkligen helt andra rörelser jämfört med denna fibromassage.
 
Den var inte som taktil massage heller. Det var i princip inget tryck, inget knådande. Rörelserna varierade mellan stora och små. Allra först tänkte jag att det var "feschligt" och att det nog inte skulle kännas så mycket. Men det var bara till en början. Det var en helt underbar massage! Jag ska gå två gånger till inom det närmsta så får vi se hur det funkar.
 
Precis efteråt var jag lite yr och senare så har jag upplevt som en frossa fast utan feberkänsla. Bara att kroppen haft konstant gåshud. Nu 4-5 timmar efteråt har jag ont i skuldror, nacke och huvud trots att jag druckit väldigt mycket vatten och fått springa på toaletten i varje reklampaus på Agents of S.H.I.E.L.D. och Dallas (och det är MÅNGA reklampauser i de programmen kan jag tillägga). Det ska bli intressant att se hur det blir nästa gång! Vet inte om detta är en massage för folk utan fibro...för om man tål lite "tag" så kanske det känns för klent med detta, men för mig med denna smärtproblematik kändes det jättebra!
 
Denna olja och vetekudde användes under behandlingen. Bildkälla: Kosmetikkompaniet.

Kommentera här: