Leksaker leksaker leksaker böcker böcker

Här är det som jag hittade i mina föräldrars förråd senast då det gäller leksaker och barnböcker. Det enda som inte är med på bild är en sorts "pärlplatta". Vet inte vad de heter så det får komma någon bild framöver så jag kan få hjälp med den saken.
 
Kulram, docka med sin isbjörn (namn någon?), bil, Barbie och Rio Pacheco (från den tecknade serien Jem and the Holograms) och någon form av byggmaterial (namn?).
 
 Ett spel som går ut på att två personer bygger en varsin borg och sedan ska man försöka skjuta ner motståndarens personer och flaggor innan ens egna blir nedskjutna. Man använder sig av en katapult och en grej som jag inte kan namnet på som går mer efter golvet.
 
 Böckerna jag hittade. Två julböcker med Kalle Anka & C:o och fyra "vanliga" böcker med Kalle Anka & C:o.

Kommentarer:

1 MK:

Nopper. Jag tyckte de var riktigt kul att leka med som liten :)
Sen en vild gissning på att det är pärlplatta med peggar du har :)

Svar: Det stämde bra det :-D Kul att få ett namn på det!
Highlandertess

Kommentera här: