Hjälp barnen i katastrofdrabbade Filippinerna

Jag är bloggare för varje barn via UNICEF och nu behövs uppmärksamheten riktas till ett katastrofområde.

Tyfonen Haiyan som har dragit in över Filippinerna har drabbat miljontals människor. Som alltid i katastrofer är det barnen som drabbas hårdast. UNICEF finns på plats och högsta prioritet är nu att rädda barns liv. De får ut mediciner, mat, rent vatten och hygienartiklar till de drabbade barnen och deras familjer.

Hjälp UNICEF att rädda barns liv, ge en gåva på unicef.se eller SMS:a LIV till 72 900 för att ge 100 kr.

 

Kommentarer:

1 Maria:

Jag tycker så synd om människor som drabbas av sådant här... får mig att tänka på hur bra man har det här och att man faktiskt borde vara lite mer ödmjuk som människa. Framförallt gör det mig frustrerad när jag ser hur folk ibland kan bete sig... jag vill självklart skänka pengar till diverse välgörenheter när jag börjar jobba, och om jag nån gång skulle lyckas bli ekonomiskt oberoende så har jag sagt till mig själv att jag ska börja arbeta ideellt i särskilt drabbade länder. Oavsett vore det inte omöjligt att fysiskt vara närvarande med eller utan pengar, för att hjälpa. Det är min dröm att få göra livet bättre för både människor och hårt drabbade och hotade djurarter. <3

Svar: Jag önskar också att jag kunde bidra mer och hoppas kunna göra det en dag. Förstår inte folk som klagar för att vi hjälper andra länder. Det verkar som att de inte ser skillnaden på att leva på minimum och att knappt överleva för att en katastrof har tagit hela ens hem med allt i det och att flera i ens familj har dött, det finns inte rent vatten, ingen mat, sjukdomar frodas o.s.v. Jag håller med dem om att vi ska hjälpa de i Sverige som har det svårt också, men förstår inte varför vi inte samtidigt ska kunna hjälpa dem som har det ännu svårare?
Highlandertess

Kommentera här: