Fortfarande en del vanor och känslor kvar

Det är en vecka sedan jag gjorde laseroperationen på ögonen. Sista dagen med antibiotikadroppar 6 gånger per dag alltså och det ska bli skönt. Tårvätskedropparna har jag också tagit 6 gånger per dag, men framöver behöver jag bara ta dem vid behov. Det ska bli skönt att slippa allt droppande och så kanske mina ögonfransar inte behöver vara konstant ihopklibbade. Ögonen känns riktigt bra! Det är en dimma fortfarande, men synen är skarp i övrigt. Lite ljuskänslig är jag, men solglasögon var jag bara tvungen att använda de två första dagarna.
 
Något som däremot är kvar är mina vanor och känslor från glasögonbärandet. Varje kväll när jag lägger mig och ska släcka lampan så försöker jag ta av glasögon som inte är där. Jag får för mig att jag glömt ta ur linser då och då. Och det allra konstigaste. Jag har som en "fantomkänsla". Ibland nyper det till bakom öronen, precis som det brukade göra när bågarna på glasögonen hamnade lite fel. När jag fått den känslan har jag försökt rätta till glasögonen, men jag har inte glasögon längre ju. Intressant hur hjärnan funkar!
 
Apropå ögon. Ta kort med blixt på katt funkar inte alltid så bra.

Kommentera här: