Testat spinning på Hälsokompaniet

Nu har jag testat spinning för första gången. Man fick sätta en pulsmätare ungefär vid hjärtat. Den hade ett nummer och man knappade in det numret på en skärm och där valde man även maxpuls. Eftersom jag aldrig gjort det så fanns en lista med ålder att gå efter. Enligt min ålder ska min maxpuls vara 197 på spinning. Min puls hamnade högt även om takten inte alls var så farlig. Försökte stirra på min mätare så att den skulle gå ner bara av rädsla för min blick, men det funkade inte. Jag hade glömt svetthandduken också, vilket var ganska dumt för det droppade en del. Geléskyddet som jag hade med till sadeln hjälpte inte så mycket heller så.... AJ!
 
Blir intressant att se hur kroppen är imorgon. I och med att det är mest benen som jobbar och det är den del av kroppen som jag har minst problem med (med undantag för höften) så borde det gå ganska bra.
 

Kommentera här: