Sett filmen Familjen Jones

Spoilers förekommer!
 
Familjen Jones är nya i grannskapet. De är den perfekta familjen som har alla saker som alla andra vill ha. Men allt är inte som det verkar.
 
Jag tycker att handlingen och idén bakom filmen är roande. Helt klart så skulle säkert något sådant här fungera, för jag ser nästan dagligen folk "tävla" i vem som har det senaste. Jag tycker dock det är rätt skönt att inte känna den pressen och stressen för, som jag skrivit om tidigare, så nyttjar jag de saker jag har tills de pajar eller inte fungerar för sitt syfte. För det ÄR stress och press som det handlar om då det gäller att ha det senaste. Det visar en väldigt tragisk händelse i filmen. Det är lätt att handla på kredit eller ta lån till hög ränta och sedan går det åt skogen.
 
Gary Cole är väldigt bra i sin roll! När jag var liten följde jag En röst i natten (Night Caller) som han hade huvudrollen i. Jag minns att det var senaste tiden jag var uppe. Var kring 9-10 år och fick vara uppe till 22.30 då serien slutade. Till och med senare än Dallas som slutade klockan 22...hehe... Sedan spelade han en rätt creepy roll i American Gothic.
 
David Duchovny passar i Arkiv X, men hittills bara i Arkiv X. Här är han totalt känslolös och stel. Hans reaktioner är likadana hela tiden och det passar inte till det som händer i filmen.
 

Kommentera här: