Sett filmen Wanderlust

Spoilers förekommer!
 
Efter att George förlorat jobbet så har han och Linda inte längre råd att behålla sin lägenhet i New York. De undersöker olika bomöjligheter och hittar av en slump ett kollektiv.
 
Förutom några få skratt och en underbar Alan Alda (kan han vara något annat?) så är denna film förutsägbar och trist. Jennifer Aniston och Malin Åkerman är inga favoriter hos mig och de är precis som vanligt i denna film. Paul Rudd brukar vara bra, men är det inte här. Man kan tycka att kollektivets sätt att leva och tro är extremt, men efter att ha sett "Tre mil norr om Molkom" så förvånar inget mig längre.
 
Kanske gillar man denna om man gillar Jennifer Aniston för hon är precis som hon brukar, men i och för sig är det inte det enda som betyder något. Jag kan gilla filmer med skådespelare jag inte gillar om filmen bara är bra nog. Det tycker jag inte att denna är.
 

Kommentera här: