Sett filmen Law Abiding Citizen

Spoilers förekommer!
 
En man, besviken på att en av hans familjs mördare frias i domstol, bestämmer sig för att ta rättvisan i egna händer.
 
Yes! Vad härligt med en intelligent och tänkande "bad guy"! Förstår hans frustration över att mannen som mördade hans fru och lilla barn går fri, men tro dock inte att jag står bakom hans agerande. På film - javisst! På riktigt? Nej. Ofta så är det bad guys som är de med flera djup, intelligens och som inte lider av det "good boy scout"-syndromet som många hjältar lider av. Fast många gånger lider de av storhetsvansinne och jag har aldrig förstått varför de alltid avslöjar hela sin plan för hjälten i slutet när man VET att hjälten kommer ta sig undan och använda det mot dem.

I denna film händer inget sådant. Till slut blir STORSPOILER Clyde (Gerard Butler) avslöjad, men fram till dess är det en riktigt underhållande "lek" mellan sinnen. Jag har lite svårt för Jamie Foxx i filmer och har det fortfarande i denna film, men det blir något bättre då han övertygar i en del scener. Han har så kalla ögon och jag tror det är vad som stör mig. Jag gillar när skådespelare kan tala med ögonen. Det är kul att se Bruce McGill igen! När jag växte upp såg jag honom som Jack Dalton i MacGyver.
 
Kan rekommendera denna film!
 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Den filmen är riktigt bra.. längesedan jag såg den dock.

Kommentera här: