Sett filmen Den innersta kretsen

Spoilers förekommer!
 
Edward Wilson blir anställd av CIA i dess tidiga skede i mitten av 1900-talet.
 
Vissa tillfällen tråkar filmen ut mig, men överlag tycker jag den är intressant. En del saker är riktigt hemska och jag skulle verkligen inte vilja ha Edwards jobb. Jag skulle aldrig sätta jobbet framför familjen. Alla skådespelare är riktigt bra och speciellt Eddie Redmayne (Les Misérables) visar framfötterna. Jag undrar fortfarande över en sak i slutet av filmen. Matt Damons karaktär är så svår att tyda så jag vet inte vad han gjort och vad han menar när han *STORSPOILER* kramar om sin son efter att hans fästmö dött på vägen till bröllopet (det vill säga blivit kastad ur ett flygplan då det befanns högt upp). Han kan vara uppriktigt ledsen och oskyldig, men han kan också ligga bakom det. Någon som sett en detalj som avgör frågan?
 

Kommentera här: