Hälsat på lamm

Idag var vi och hälsade på lite lamm och deras mammor (och höns) hos en granne till Connors morföräldrar. De var så söta! Ett lamm är flaskmatat så hen var alldeles tam och gosig. Jag blev så glad när en höna kom fram så jag fick klappa henne också. Jag gillar verkligen höns! Vi födde upp kycklingar, eller rättare sagt så gjorde mamma och pappa det, och då blir de sådär handtama och "personliga" eftersom man är med dem från att de kläcks till att de går bort av sjukdom eller ålder.
 
Den flaskmatade trodde att mina fingrar kunde alstra mat. Rejäl sugförmåga och lite vassa tänder så jag har en helt annan sympati för tackorna nu.
 
Den flaskmatade gick fram och gav Connor en puss och då blev han lite paff. Men nu efteråt har han pratat på det flera gånger med ett leende på läpparna.
 
Så söta! Tycker den till vänster ser ut som en liten gremlin...hihi...

Kommentera här: