En rolig dag på Leklandet, Karlstad

Hela lilla familjen mötte upp med Connors kusiner Rasmus och Jennifer på Leklandet i Karlstad. Rasmus hade fyllt 10 år så vi bjöd honom på det (och mat efteråt som han fick välja). Connor älskade Leklandet och ville självklart vara där det var högre åldersgräns också. Rutschkanorna åkte vi med honom så det gick bra, men fritt fall och spiralkanorna fick han absolut INTE åka. Jag åkte alla spiralkanor och de blev man rätt blåslagen i och fick stötar (fast de var roliga ändå...hehe).

Ibland var det svårt att hänga med för Connor bara klättrade iväg och det var lite trångt på sina ställen. Han hade så roligt! Han gillade till och med vattenfontänen där vi drack vatten. En sak som vi märkte, som vi ska tänka på nästa gång vi ska dit, är att det är väldigt bra att ha många tior med sig. Skåpen kostar tio kronor per gång man låser och så fanns det en del spel.
 
Kan säga att jag som vuxen hade otroligt kul jag också! Har absolut kvar barnasinnet...hehe... Efteråt åt vi mat på Napoli. Pizzan där är SÅ god! Connor åt riktigt bra, testade till och med pizzasalladen som han aldrig varit intresserad av tidigare. Det var en riktigt rolig dag, även om jag förstås blev sliten också och fick väldigt ont.
 
Connor på en snurrgrej.
 
Connor leder vägen.
 
Jag är redo att åka min favoritkana. Jag kallade den för regnbågsbanan. Vid sista guppet så flög man.
 
Alla utom Robin (som står bakom kameran) åker regnbågsbanan.
 
Jennifer, Connor och Rasmus. Så länge som Connor höll någon bredvid i handen så kunde han åka själv.
 
Så här glad var Connor efter Leklandet.

Kommentarer:

1 Mirja:

Där skulle nog mina barn trivas :)

Svar: Vi pratade om det igår faktiskt. Att det vore kul om vi kunde åka dit samtidigt nån gång :-)
Highlandertess

2 Monstars - Sticker utanför ramarna:

Naw sötis han är :)

Kommentera här: