Testat Cxworx på Hälsokompaniet

Det var skönt att detta pass bara höll på en halvtimme, för jag hade inte orkat mer. Mina magmuskler undrade: "What the...?" Mycket mjölksyra, men inte så många rörelser och steg att hålla koll på så hjärnan fick vila lite i alla fall.
 
Det märks hur jag mår efter detta. Just statiska träningsmetoder är lite riskabelt för mig eftersom jag är så spänd i musklerna, men fokus i denna träning ligger ändå mest i områden som jag inte har de värsta problemen med. Eller ja... min "core" är otränad, men jag har vanligtvis inte ont där i alla fall. Sideffekten är att man använder en del skuldror, axlar, nacke och armar i träningen (speciellt om ens core är otränad) och det är mina värsta problemområden. Men fortsätter jag öva så får jag nog in tekniken.
 

Kommentera här: