Sista Lovefilm-brevet

Nu har vi skickat tillbaka de sista filmerna vi hyrt från Lovefilm. De lägger ner sin verksamhet. Jag tycker det är otroligt trist för de hade ett riktigt bra utbud av film där, både gammalt och nytt. Det var bästa chansen för mig att se de filmer jag ville se. Jag varken laddar ner eller streamar. Nu blir jag begränsad till tv-utbud och de hyrfilmer som finns här i stan, vanligtvis de "vanligaste" mainstreamfilmerna...
 
Så är det tyvärr. Verksamheten gick inte runt för dem. De flesta kanske streamar numera, men jag gillar känslan av att ha en riktig dvd som jag kan sätta in i dvd-spelaren och köra... Kolla lite på extramaterial o.s.v. Mitt filmnörderi har fått sig en törn i och med nedläggningen. Men jag ska hitta en ny väg på något vis!
 

Kommentarer:

1 Diana:

Synd!Jag hade lovefilm för massa år sedan, men då var det nog väldigt nytt för vissa titlar tog sjukt lång tid att få så de hade nog inte så mycket på lagret... Laddar inte heller ner, men har netflix. Dock funderar vi på att säga upp det för det har liksom tagit bort magin med film. Jag gillar också att ha en fysisk film framför mig, ännu mer cdskivor. När spotify kom slutade jag typ att lyssna på skivor, så nu bojkottar jag spotify här hemma och mina skivor går varma igen :) Precis som det ska vara!

Svar: Precis det jag tycker! Film och musik SKA vara magi! :-D
Highlandertess

2 Helena:

Jag tror inte att hyrfilmsbranschen kommer att överleva så länge till. På ett sätt är det tråkigt, men på ett annat sätt är det skönt att kunna streama film istället. Vi har helt fastnat för filmstreaming, men har valt gratisvarianten dreamfilm.se istället för att betala en månadskostnad. Man vänjer sig vid att inte ha en DVD-skiva att hålla i, så jag ska försöka sälja ut mitt DVD-filmsbibliotek nu eftersom det bara tar onödig plats i bokhyllan. :)

Svar: Jag ska aldrig sälja ut min samling :-) Streamat slår aldrig en riktig skiva i min värld :-) Bra på ett vis att det blir lättillgängligt, men jag tror tyvärr en stor del av charmen med att se film försvinner då. Filmen blir mer en "hastvara" istället för en "njutavara". Sedan vill jag gärna betala för filmen jag ser :-) Det är en smaksak.
Highlandertess

Kommentera här: