På bio: Scary Movie 5

Spoilers?
 
Ett par börjar upptäcka att konstiga saker händer i huset efter att de adopterat en släktings tre barn.
 
Det var dags att utnyttja de två fribiljetterna som jag vann hos A Film and TV Freak Like Me.
 
Här drivs det vilt med olika filmer. Jag märker bland annat Mama, Sinister, Paranormal Activity, Black Swan, Planet of the Apes och Evil Dead. Det är väldigt låg humor. Det förväntar man sig förstås om man sett de tidigare filmerna. Jag skrattar ett fåtal gånger. När Benny Hill-musiken spelas under.... erhm... en del akrobatiska övningar till exempel. Och när det är Evil Dead.
 
En del skämt tas alldeles för långt. När Heather Locklear föder ett barn på scenen för att nämna något. Och Planet of the Apes-filmen hade de kunnat skippa helt och hållet för den tillför verkligen ingenting. Filmen överlag tillför ingenting i och för sig, men just de sekvenserna gjorde den ännu mer hopplös. Det mesta är inte alls min humor, men filmen var ändå ok att se en gång.
 
En del roliga skådespelare med. Men vad har Lindsay Lohan gjort med sitt ansikte? Hon är sig inte lik alls.
 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Jag funderade faktiskt allvarligt på att se den filmen och då också betala 100 kr, men nu är jag rätt så glad för att jag inte gjorde det. Dock kvarstår min plan på att köpa filmerna när de kommer ut i en box, om de kommer ut i en box vill säga....

Och tack för länken =)

Svar: 100 kronor skulle inte jag ha velat betala för den i alla fall, men det finns säkert någon som tyckte den var skoj :-)
Highlandertess

2 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Det gäller att man är på rätt humör när man ska se såna filmer och förr i tiden hade jag inga problem men det, men nu.... Nja. Jag blir mest äcklad av vissa scener i de övriga filmerna idag.. Men jag måste se den nya ändå, nån gång =)

Svar: Jag tycker de går lite för långt ibland numera. Jag gillar ju Nakna pistolen, Airplane och några andra parodier :-)
Highlandertess

Kommentera här: