Gustavsvik dag 2

Dag två inleddes lugnt eftersom badet öppnade klockan 12. När vi gick via campingentrén så fick vi reducerat pris, jättebra! På väg in till upplevelsebadet gick vi förbi bassängen där de filmar Kändishoppet. Det var förberedelser på gång där inför dagens filmning. Mycket ljus, sladdar och kameror.
 
Stundtals var vi hela familjen och badade i det barnvänliga området och sedan så turades vi om så vi vuxna kunde åka de större kanorna. Det var 7-årsgräns på alla kanor utom forsen där man skulle vara 12 år och simkunnig. Det fanns 4 stycken små barnkanor såklart så Connor fick allt åka han med. Han blev helsåld på dem och älskade att bada!
 
Vi var där inne i 3 timmar sedan var det dags för mat så vi gick till Örebro centrum som ligger bara 1 kilometer från badet. Connor sov på Robins axel hela vägen in till centrum så det blev lite tungt för honom. Efter en power nap på under 10 minuter så var Connor superpigg igen och det varade ända tills sent på kvällen. Åh, vad jag skulle vilja lära mig att göra detsamma! Fast i och för sig så är jag aldrig utvilad, inte ens efter "vanlig" sömn eftersom jag har så dålig kvalité på sömnen.
 
Vi åt jättegod mat och sedan gick vi tillbaka till campingen. Efter lite vila så gick vi och loggade två cacher som fanns i närheten av campingen. Superkul! Den natten fick jag sängen för mig själv för det var trångt den första natten och om jag inte har möjlighet att sträcka ut så får jag fruktansvärt ont dagen efter, speciellt om jag gjort något aktivt. Jag har ont ändå, men om det går att begränsa smärtan så är det bra.
 
Det var sammanfattat en helt underbar dag!
 
Dagen började med att ge lite bröd till änderna som hängde utanför vår stuga.
 
 På vägen in till badet flög några måsar väldigt nära våra huvuden. Orsaken = bebisar.
 
 Connor åker kana.
 
 Jag testar en kana i forsen. Min favorit blev dock Black Hole.
 
 Väntar på mat på Bells.
 
 Filé Oscar - Fläskfilé med sparris, räkor, serveras med bearnaisesås och rödvinsås tillsammans med strips. Underbart gott!
 
 Sammanbiten spelade jag Terminator Salvation på campingen.
 
 Jo, det var bara en spelare före mig men jag hamnade 1:a och lite glad kan jag väl vara för det...hehe...
 
 Campingen hade en barnens lantgård också.

Kommentera här: