Flåm, Norge, dag 3

Den tredje dagen var det dags att säga hejdå till Flåm och bege sig hemåt. Vi tog en annan väg hem så istället för världens längsta tunnel åkte vi en riktig slingerväg upp på berget. Högst upp var det bara +3 grader i jämförelse med +18 längst ner. Vi rastade på flera ställen längs vägen för att sträcka på benen. När Connor upptäckte att hans nyinköpta tåg kunde spela om man tryckte på en knapp så trodde jag att jag skulle bli tokig. Han tröttnade aldrig! Till slut fick vi säga att batteriet var slut och stoppa in den där plastbiten som hindrar kontakt med batteriet för annars hade han nog spelat tåget hela vägen hem.
 
Nästan högst upp på slingervägen.
 
 
 
Mörkt vatten.
 
Passande namn på platsen.
 
INKÖPEN
 
Connor fick ett tåg som spelade (som sagt) och ett bebistroll. Jag köpte en humörring med treenighetstecken (min tatuering), ett träsvärd (ja, Connor är inte redo för det än så det var till mig) och en burk med 1 liter öl (limited edition som bara säljs sommartid i Flåm).
 
En varsin t-shirt till mig och Connor. På Connors t-shirts rygg fanns hela Flåmsbanan med station för station.

Kommentera här: