Avsäger mig min siffra i statistiken

Jag avsäger mig min siffra i statistiken. Jag vet nämligen att den är helt felaktig och jag tycker det är fel att partier kan gå till val med felaktiga "fakta". Situationen var som sådan: Jag gick i en åtgärd för att arbetspröva och utreda min arbetsförmåga. När perioden var slut så hade jag fått ett anpassat jobb på 25%. Detta står säkert med som ett resultat av åtgärden jag gick i, men det stämmer inte. Jag fick jobbet privat och tack vare att jag hjälpt denna arbetsgivare tidigare med skötsel av webbsida. De kände mig och erbjöd mig jobbet. Det var inte ett resultat av någon som helst åtgärd. Efter att jag fått jobbet så fick jag dock hjälp av Arbetsförmedlingen med att anpassa arbetsplatsen med diverse hjälpmedel och det är jag tacksam för.
 
Så härmed avsäger jag mig, som sagt, att jag representeras genom felaktig statistik. Ni som tittar på dessa siffror, tänk kritiskt!

Kommentarer:

1 Monstars - Sticker utanför ramarna:

Jag tror minsann att majoriteten av fixade jobb består hos individen och inte hos arbetsförmedlingen.
Jag har alltid fixat mina jobb själv.

2 Mattias:

Samma sak hände mig och samma sak hände en kompis till mig, när jag tänker efter så har jag aldrig hört talas om någon som fått jobb genom valfri åtgärd.

Kommentera här: