Sett filmen Våra bästa år

Spoilers förekommer!
 
Två väldigt olika personer har en romans, men deras annorlunda övertygelser tär isär dem.
 
Denna är väldigt omtalad och räknad som en klassiker. Robert Redford har jag gillat i andra filmer som till exempel Butch Cassidy & The Sundance Kid. Jag hade hört talas om denna film innan, men då tre av de fyra tjejerna i Sex and the City i ett avsnitt pratar om denna och hur uuuunderbar den är och sjunger ledmotivet från filmen så tänkte jag att jag nog var tvungen att se den för att se vad som var så underbart.
 
Jag förstår inte. Inte alls. Vad är det som är så fantastiskt med den? Jag känner mig bara uttråkad och fylld av tristess när jag ser den. Den är trååååååkig! Andra måste se något som jag inte ser. Det var inte en film för mig i alla fall.
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Grejen är ju snarare att Carrie gör en jämförelse mellan sig och Barbara Streisands rollkaraktär. Scenen där hon ser Robert Redford med sin nya kvinna....jämförs med Carrie och mr Big ( då han kommer ut från hotellet och har haft förlovningsmiddag med sin nya ) men håller med. Tyckte själv filmen var seg....

Svar: Exakt. Men Carrie, Miranda och Charlotte pratar även på att filmen är så underbar så det var därför jag var tvungen att kolla :-) Tycker också att den stämmer rätt bra ihop på Carrie och Mr. Big.
Highlandertess

Kommentera här: