Sett filmen The Other Woman

Spoilers förekommer!
 
En film som visar "den andra kvinnans" perspektiv. Hur det är att ha klivit in i en familj, ersatt den första frun och blivit styvmor.
 
För det första så förstår jag inte varför man översätter en engelsk filmtitel till en annan engelsk filmtitel. Originalet Love and Other Impossible Pursuits passar fint tycker jag. Filmen var inte alls som jag förväntade mig. Den var mycket bättre och tyngre än vad jag trott. Det handlar inte bara om hur den "nya" kvinnan hanterar en arg exfru och en styvson, utan även hur hon hanterar förlusten av sitt eget barn. Filmen lyckas slå an en mammasträng inom mig och det gör riktigt ont när man bit för bit får veta *STORSPOILER* hur det kändes och vad som hände när hennes lilla bebis slutade leva vid några dagars ålder.
 
Skådespelarna i denna är riktigt bra och de lyckas förmedla mycket av det komplicerade i denna situation. Jag förstår även den första frun och varför hon är så överbeskyddande mot sin son, som nu spenderar en stor del familjeliv tillsammans med styvmodern. Ibland är styvmodern verkligen tanklös och då förstår jag mamman ännu mer, men ibland går mamman över gränsen.
 
Det är en välspelad, tankeväckande film som jag kan rekommendera!
 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

När jag såg denna filmen så visste jag varför jag aldrig någonsin skulle vilja träffa någon som redan har barn på annat håll. Den "nya kvinnan" blir ju behandlad som skit och ingen ser ju till hennes känslor.

Svar: Jag skulle också ha väldigt svårt för att vara ihop med någon som redan har barn. Men det verkar bli mer och mer vanligt att det är så.
Highlandertess

2 Maria:

Den filmen är riktigt bra! Såg den förra året :)

Kommentera här: