Saknar dig moster!

Sylvia 1946-2013.

 

Saknar dig redan min kära moster! Du har alltid funnits här. Hände en sak förut som jag ville berätta så jag tog upp mobilen och skulle precis skriva ett sms till dig, så som jag brukade. Kom då på att det inte gick. Jag hoppas du visste hur mycket vi tyckte om dig och älskade dig! En låt som du gillade är talande.

 

Här skiljs våra vägar i livet
En väg vi tillsammans fick gå
Jag tog aldrig nånting för givet
Min saknad känns smärtsam ändå

 

Du skänkte mig glädjen och skratten
I din värld fick jag komma in
Du var den lyssnande rösten i natten
Du gav mig den tid som var din

 

Du är för alltid en del utav mig
Som polstjärnas ljus i natten
Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig
Som en bro över mörka vatten

 

Du är för alltid en del utav mig
Så fjärran men ändå nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är alltid en del utav mig

 

Här skiljs våra vägar i livet
Men du lät mig tidigt förstå
I stjärnorna står det visst skrivet:
"Tillsammans för alltid ändå"

 

När natten så stilla sig sänker
Finns tystnadens tomhet hos mig
Och likt den klaraste stjärnan som blänker
Så stark är min kärlek till dig

 

Du är för alltid en del utav mig
Som polstjärnans ljus i natten
Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig
Som en bro över mörka vatten


Du är för alltid en del utav mig
Så fjärran men ändå nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är alltid en del utav mig

 

Du är för alltid en del utav mig
Så fjärran men ändå nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är för alltid en del utav mig

 

Text: Lasse Berghagen.

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

RIP <3

2 Anonym:

Fint skrivet.. mycket fint

3 Helena:

Fint skrivet... Beklagar sorgen. :(

Svar: Tack!
Highlandertess

Kommentera här: