Jobbat och varit till Charlottenberg

Idag var jag till Röda Korsets simskola i Gunnarskog. Tog massor med bilder och skrev ner lite info. Det blir en artikel i Gûnnerskenytt framöver och så blir det en liten grej till Arvika Nyheter också. Efter ett par timmar var det till att trixa sig ut från parkeringen. Det var trångt! Sedan åkte jag till Charlottenberg. Connor och Robin tog nämligen tåget dit idag. Connor har pratat på att han gärna ville åka tåg igen.
 
Det var inte så lätt att köra för det högg till i foten varje gång jag var tvungen att trycka ner kopplingen. Men nu mår den bättre. Jag mötte upp med Connor och Robin, vi åt lunch i centrum och så blev det en tur ut till köpcentrat, Rusta och den stora godisaffären bredvid. Hälsade på en vän som jobbar på Glitter och hann prata lite. Tajmade det jättebra för hon hade börjat sitt skift 10 minuter innan jag kikade in.
 
Väl hemma så blev det vila för mig och badstranden för Connor och Robin.
 
Förväntansfull och lycklig på tåget.
 
 Dagens köp. Till Connor: Badleksak på Rusta, en härlig bil från godisaffären, Hello Kitty-vatten. Bara vanligt vatten och jag brukar inte köpa vatten längre, men Connor gillade flaskorna så vi kan återanvända dem och fylla med kranvatten när de är slut. 
Till katterna: En bädd från ÖoB.
Till Robin och mig: Ett flak glascola från godisaffären (enda orsaken till att jag går in i en godisaffär, av någon anledning är glascola godare än den i PET.).
Till mig: En liten väska från Glitter. Rejält nedsatt i pris så jag gav 32 kronor och tidigare pris var 129 kronor.

Kommentarer:

1 Kimmi:

Så himla kul att de har nån rolig figur även på vattenflaskor tycker ja å inte bara på sötdricka! Elina drack ju enbart vatten en sväng så dom flaskorna va ju mamma bara tvungen å köpa då! ;))

Svar: Precis! Jag blev glad för det, för under sådana här varma dagar vill jag att Connor dricker vatten istället för Festis och när det är en liten figur på blir det mycket roligare :-)
Highlandertess

Kommentera här: