Connor har invigt "mammas och mosters strand" samt AJ!

Syrran föreslog att vi skulle bada och grilla idag. Det råder eldningsförbud med undantag för grillar i ens egen trädgård, så därför hörde vi om våra föräldrar kände för grillat. Det gjorde de och då blev det badande vid "vår strand" - Bröta ovanför Treskog. Connor hade inte badat där förut så det var invigning. Superfin strand där! Långgrunt, mjuk sand och idag var det riktigt varmt!
 
Jag hade kunnat bada riktigt länge idag kände jag och tror att även Robin hade velat vara i längre, men efter första dyket då jag skulle ta fäste på botten så hittade foten en riktigt vass pinne. AJ! Den kördes in mellan stortån och vad nu tån bredvid heter. Det gjorde väldigt ont, men jag trodde inte det var så farligt. Simmade runt lite till med bultande fot och gick sedan till stranden för att hämta mina simglasögon. Då tittade jag på foten och då var det slut på mitt badande. Jag hade fått ett djupt jack. Det blödde inte som tur var, men gjorde väldigt ont. Vilken otur!
 
Vi avslutade badandet och åkte till Treskog och grillade. Eller... de andra grillade, Connor lekte och jag satt med foten högt. Nu dunkar det bara litegrann i den och värker till då och då. Jag brukar ha bra läkkött så hoppas det känns bättre att stödja på den imorgon.
 
Min favoritstrand! Den jag växte upp med. Finns en mer "anlagd" strand en bit längre bort, men jag föredrog alltid denna strand för att det var mindre folk.
 
 Aj aj aj... På fotot vågade jag inte dra isär såret mer än så här. Första titten blev jag chockad för jag såg en bit ner. Helt otroligt att det inte tog något blodkärl. Jag kan inte fötternas anatomi så det kanske inte är så mycket sådant där. Och ja, jag är medveten om att jag har hobbit-tår...hehe...

Kommentera här: