Skumt finger

Min vänstra pekfinger är skum. I förrgår kväll när jag satt i soffan och bara tittade på tv så började det plötsligt strama i skinnet. Jag kunde inte hålla fingertoppen rak och inte heller böja den helt. Den svullnade upp så den såg ut som en överstoppad korv och blev alldeles röd. Känseln försvann och den kändes kall även fast den var jättevarm när jag kände på den med högerhanden. Det gjorde ont. Efter en stund släppte svullnaden lite och känseln kom tillbaka.
 
Igår har jag ett blåmärke på fingertoppen och vid översta leden och det ömmar och är lite bortdomnat. Idag är det fortfarande lite blå och bortdomnad, men gör inte ont. Har fått tid till provtagning och läkarbesök för att kolla upp det för säkerhets skull. Jag är inte en person som vill vara "feschlig", men ibland kan det ändå vara bra att kolla en gång för mycket.
 
Så här såg fingret ut igår.

Kommentarer:

1 Lina:

Säkert ett blodkärls som brast utan anledning. Brukar dock inte hända på unga människor men om man käkar en del mediciner så kanske det kan ske då också.

Svar: Ja, ska bli intressant att höra om läkaren kan komma på vad det var som hände.
Highlandertess

2 Linda aka Javamorsan:

Troligtvis inget allvarligt men alltid bäst att kolla när sånt händer plötsligt så man är säker.

Kommentera här: