Inte en propp!

Idag var jag till en läkare och kollade fingret. Det var bara en brusten kapillär så det kommer försvinna av sig själv och blodproverna såg jättebra ut. Har alltid haft riktigt bra blod, förutom då jag var gravid och led av järnbrist. Synd att jag tar mediciner dagligen för annars hade jag gärna donerat blod. På Geblod.nu kan du kolla närmsta blodcentral samt vilken/vilka blodgrupper de har brist på. Min grupp A+ ligger på akut i Värmland så nu tycker jag det är ännu tråkigare att jag inte får donera.
 

Kommentarer:

1 Annie:

Jag försökte bli blodgivare men det gick inte bra. De tyckte att jag skulle spara mina armar tills jag är äldre och kanske måste ta prover och så :/

Svar: Ajdå :-( Jo, något liknande sa de till mig när de stack mig mycket när jag var inlagd i Karlstad under graviditeten.
Highlandertess

2 Linda aka Javamorsan:

Skönt att det inte var något allvarligt!

Jag får inte ge blod pga jag har anemi men hade mer än gärna gett om jag fick!

Kommentera här: