Alla diggar fotografering

Åtminstone ser det så ut när man läser olika bloggar numera. "Alla" har systemkameror och "alla" älskar fotografering. Jag tycker det är kul! Jag är själv väldigt förtjust i fotografering och tränar konstant på att bli bättre. De flesta kort jag lägger upp här i bloggen är dock tagna "in the moment" och har inte hunnit "stajlas" till med till exempel bästa vinkeln, bra fall på det naturliga ljuset och så vidare. Men bara att ta kort oavsett hur man tar dem är glädje för mig. Som jag nämnt tidigare så redigerar jag inte kort. Vid något enstaka tillfälle kan jag ljusa upp om ett kort blivit väldigt mörkt och jag kan beskära, men i övrigt gillar jag att lämna saker "orört". Jag tycker det blir finare på något vis då. Mer naturligt.
 
Funderar på om jag under året skulle ha ork, tid och ekonomi till att gå en fotokurs. Inget avancerat, utan för skojs skull och för att lära mig mer. Någon som vill joina mig i så fall? Eller någon som har tips på en bra kurs i Värmland?
 
En bild från min allra första filmrulle i min alldeles första egna kamera. Taget 1987 när jag var 7 år. Bilden är på syrran när hon precis åkt flak nedför jordkällaren hos våra föräldrar.

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

Gillar att ta bilder men nja behöver ingen kurs el kamera av särklass. nöjer mig med min kamera i min mobil och tar mina hobbybilder :)

Kommentera här: