Skådespelare som använder ögonen

Häromdagen såg jag en del av Bridget Jones dagbok då den gick på tv:n. Har sett den tidigare, men fastnade lite igen. Inte på grund av filmen utan på grund av Colin Firth. Jag blev påmind om att han skådespelar med ögonen och dessutom gör det så bra att jag inte bara fattar vad han tänker utan jag känner det också. Så härligt! Det är tre skådespelare som i mina ögon (ingen vits menad) lyckas/lyckades med detta. Vilka är era "ögonskådespelare"?
 
Colin Firth
 
Peter Wingfield
 
Steve McQueen
 
Och en liten bubblare som lyckas ibland och ibland inte:
 

Gerard Butler

Kommentarer:

1 Åsa:

1. Dicaprio
2. Zac Effron (se the lucky ones ) hans ögon är to die for
3. Hugh Jackman. ( se les miserable )

Svar: Les Miserables är underbar! :-) Har du sett Oklahoma med Hugh Jackman? Första gången jag hörde honom sjunga och jag blev glatt överraskad. Hade sett X-men före den så hade ingen aning om att han kunde :-)
Highlandertess

2 Pernilla:

Colin Firth är helt underbar!

3 Linda aka Javamorsan:

Inte tänkt så mkt på det där så jag kan inte rak arm säga nån faktiskt.

Kommentera här: