Sett filmen Antichrist

Spoilers förekommer!
 
Efter förlusten av sitt barn söker sig ett gift par till sin stuga i skogen där de hoppas kunna få hjälp till ett fortsatt liv tillsammans.
 
Jag hade hört saker om denna film innan jag såg den. Att det skulle vara med riktigt hemska scener där kroppsdelar genomborras och skärs av. Det var inte vad jag tyckte var mest hemskt med filmen. Jag tyckte det psykologiska var mycket hemskare. När man i början i slow motion får se hur det gick till när parets barn dog, redan då börjar jag undra om jag ska fortsätta kolla. Det är riktigt hårt. Killen är typ Connors storlek och har blont hår också. Men jag fortsätter kolla. Det förekommer några fler hemska scener med barnet när det steg för steg kommer fram STORSPOILER att mamman inte varit riktigt frisk och att hon spenderade en hel sommar ensam med barnet i stugan i skogen.
 
Det är mycket naket och mycket sex. Ibland riktigt osmakligt som en scen i förrådsstugan när det kommer blod ur mannens (Willem Dafoes) penis för att hans fru precis innan slagit honom hårt mellan benen. Den scen jag har hört talas mest om från andra som sett filmen är att kvinnan skär av sig sin klitoris. Jo, rätt äckligt och det såg smärtsamt ut, men jag kan ändå inte tycka att det var lika hemskt som det med barnet. Jag kommer aldrig nära kvinnan så att jag förstår hennes inre och hennes kamp, så för mig innebär scenen inget djupare.
 
Överlag är det en väldigt knepig film.
 

Kommentera här: