Läst klart: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

Spoilers förekommer!
 
Från bokens baksida:
Rachel har just blivit av med jobbet på reklambyrån samt den chica Londonvåningen och hennes älskare har gjort slut. I samma veva får hon reda på att hon har ärvt sin mosters tillgångar - ett hus på landet och ett hem för övergivna hundar.
 
Jag hoppade in för snabbt i boken efter den jag läste innan (vilket var en thriller) och därför kändes denna bok lite väl löjlig och "luftig" precis i början. Men när jag vant mig vid typen av bok så tycker jag att den växte. Den är som så många andra romantiska komedi-böcker, förutsägbar och till en början känns det som alldeles för många karaktärer. Det hoppar mellan karaktärerna i nästan varenda kapitel, men efter ett tag sjunker det in lite mer och det byggs på allt eftersom man lär känna karaktärerna mer. Dock så kommer man aldrig någon in på djupet på grund av att det är så många personer. 
 
Det är en feelgood-bok och vid några tillfällen så funkar det och vid andra tillfällen så blir det för tillrättalagt och sliskigt. Vad man tycker beror nog mycket på vilket humör man har när man läser den. Det är ändå en av de bättre böckerna jag läst inom denna genre.
 

Kommentera här: