"Killar blir inte kära i kort hår."

Ger man sig in i modellbranschen så tror jag att man faktiskt måste förvänta sig att folk har åsikter om hur man ser ut och vill att man ska se ut på ett visst vis. Ändra frisyr, hårfärg... det där med vikten... huh. Att modellagenturer kan säga till redan smala personer att de behöver gå ner några kilo är en annan fråga. Men angående det här med håret då...
 
En tjej i programmet Top Model Sverige vägrade att klippa sitt hår kort i makeover-avsnittet. Hon motiverade detta ungefär med: "ingen kille blir kär i en tjej med kort hår, man ser ut som en kille och killar vill inte ha killar, jag kan inte få någon pojkvän om jag klipper mig".
 
Vad för sorts killar har denna tjej umgåtts med? Visst kan alla ha en preferens över vad de gillar, men man blir inte KÄR I HÅRET. Man blir kär i en person, en individ. Och oavsett om man har kort eller långt hår så är man samma person. Om man är tillsammans med en kille som skulle göra slut om man klippte sig, så har man problem. En persons kropp är deras egna att bestämma över. Jag älskar min sambo lika mycket om han så snaggar sig eller sparar ut till långt hår. Det sitter nämligen inte i håret.

Kommentarer:

1 Lina:

Den bruden var riktigt jävla blåst om jag få säga det själv. Rätt åt henne att hon fick åka hem.

2 Linda:

Tycker faktiskt Anne Hathaway är supersnygg i sin nya korta frisyr.

Kommentera här: