Fixa 80-talslook

En kompis ska ha 80-talsfest igen. Ser verkligen fram emot det! Tidigare gånger har jag varit Carol Anne från Poltergeist och MacGyver. Denna gång är temat rock och jag har planer på hur jag ska klä mig...hehe... Kläder och smink - inga problem. Men håret. Huh... Jag som är en person som låter håret självtorka och som nästan aldrig har produkter i det eller gör något annat än drar en kam genom det... HUR ska jag få till 80-talslooken?
 
Tänker mest på frisyren till vänster. Jag har kortare hår än så, men jag är ute efter den effekten ungefär.

Kommentarer:

1 Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa (preggo) morsa:

Åh jag älskar temafester! Kanske om du våfflar håret så blir det lättare att få till sånt där rufs? :)

Svar: Tack för tipset! Jag får försöka ta mig tid nån kväll och experimentera lite så jag inte står där samma dag och inget funkar :-)
Highlandertess

2 Diana:

Å va kul!! Håller med Kristin, löööv temafester! Tror också på att våffla håret i alla fall närmast hårbotten, men även tupera och "torra till det" liksom, med saltvattensspray eller typ "dust it". För jag kan tänka mig att du har lent snällt hår precis som jag och då får man kämpa sig till volym :) Hoppas vi får se resultatet sen! :D

Svar: Jajamen, jag har precis det där "fina" håret som är jättesvårt att få volym i. So wish me good luck...haha :-D Resultatbild kommer med stor sannolikhet dyka upp här :-)
Highlandertess

Kommentera här: