Sett filmen Frost/Nixon

Spoilers?
 
En återgivning av den riktiga intervjun mellan David Frost och Richard Nixon som tog plats efter Watergate-skandalen och presidentens avgång.
 
Skådespelarna är fantastiska! Det är de som bär hela filmen och gör den väldigt intressant. Jag vet inte hur likheten är mellan dem och personerna de ska föreställa, men jag tycker att de för fram deras ståndpunkter och karaktärsdrag väldigt bra. Det är väl egentligen huvudsaken och inte om de är spegellika.
 
Jag är intresserad av politik, men ibland har det en tendens att bli långrandigt, mycket raljerande och helt enkelt tråkigt. Jag trodde att jag kanske skulle uppleva det när jag såg denna film, men det blev inte alls så. Istället hålls den intressant hela tiden. En film som man absolut kan se om man inte bryr sig om att huvuddelen av filmen utspelar sig kring förberedande av intervjun och själva intervjun. Vill man ha action så är detta ingen film att se med andra ord, men vill man se något intressant så rekommenderar jag den.
 

Kommentera här: