Sett filmen Den Store Gatsby (1974)

Spoilers förekommer!
 
En nyinflyttad man blir fascinerad av sin nyrike granne som är besatt av sin gamla kärlek.
 
Miljön, kläderna och bilarna är fantastiska! Jag skulle vilja åka (och kanske köra) en sådan äldre bil någon gång. Vad det vore häftigt! Filmen är realistisk på ett vis. Skådespelarna är konstant svettiga. Svetten rinner nerför ansiktet på dem och jag nästan plågas av att tänka på värmen när de spelade in, instängda i sådana propra kläder. Skådespelarna är riktigt bra! Mia Farrow är väldigt svävande, något jag upplevt i alla filmer jag sett med henne. Robert Redford är underbar! Filmen i sig är väldigt oväntad. Jag hade inte sådan koll på vad den handlade om innan, men hade en sorts bild ändå och det var helt annorlunda. Jag gillade den!
 

Kommentera här: