Första erfarenheten av streaming...

...och mina farhågor besannades. Hackigt, ryckigt och dålig bild. Trots att vi valde HD på filmen vi såg. Vi har tillräcklig hastighet på vårt bredband, helt uppdaterade programvaror och relativt ny hårdvara för att en bra bild ska gå att få till, men nej. Det funkade inte något vidare. Vi har Viaplay gratis i 4 månader framåt på grund av att Lovefilm lagts ner. Kan säga att jag inte är sugen på att förlänga något medlemsskap efter att de 4 månaderna gått ut. Streaming? Det levde upp till mina förväntningar som sagt. Inte ett dugligt sätt att se film! Så... hyrbutiker i stan. Ni kommer fortsätta tjäna pengar på oss i alla fall. Streaming är inte för mig. Känns nästan som att jag inte egentligen sett filmen som vi såg.
 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Det kvittar om de sätter HD efter filmens titel, det blir ändå inte bra bild när man Streamar. Vissa må gå på den lätta och se vad de vill se, men de vet egentligen att de ljuger för sig själva när de säger att "bilden är så bra".

Svar: Ja, jag har funderat på om de har dålig syn, låga krav eller om de helt enkelt ljuger så de tror sig själva. För bra bild var det sannerligen inte. Många som streamar har kanske tidigare laddat ner och då kanske de är vana vid dålig kvalité? Jag som aldrig laddar ner har ganska höga krav. Likadant med en del platt-tv. Har hört folk säga att bilden är SÅÅÅÅÅÅÅ bra. Sedan har jag fått kolla på detta "fantaaaaastiska" och har undrat samma sak där som med streaming. Ser de dåligt, har de låga krav eller ljuger så de tror sig själva.
Highlandertess

2 Nettan:

Jag rekommenderar då att hellre hyra film på CDON, sist jag gjorde det så fick jag alternativet att ladda ner en fil som jag hade på datorn och som var giltig i 2 dagar och fick se hur många gånger jag ville under dessa 2 dagar, sedan blev filen ogiltig och det var bara att ta bort.

Nu hyr jag inte film så ofta dock, jag fick en gratiskod till vod när jag handlade för över 600 kr, så det var därför jag testade

3 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

SV: Jag märker stor skillnad på TV-bilden när jag jämför min nya platt tv och min gamla platt tv (som man idag inte ens kan kalla platt). Den är knottrig, även när man ser på Blu-ray medan bilden är glasklart på den nya.
Innan, när jag tittade på min gamla "platt"-TV så märkte jag ingen dom helst skillnad på DVD och Blu-ray, men det gör jag på min nya. BD filmerna blir lite vassare.
Men Streaming blir inte bra, kanske något bättre än nedladdning men det är ändå under all kritik. Precis som Blu-ray bilden inte blir bättre på en äldre tv. Men å andra sida så blir också bilden på en vanlig DVD mycket bättre på de nya apparaterna. Så det är nog inte bara filmformatet det hänger på, utan även teven.

Svar: Absolut! Och vilken inställning man har. Här kör vi med filminställningen, men har märkt att många använder realistic-inställning vilket leder till att alla filmer ser ut att ha filmats med amatörkamera.
Highlandertess

Kommentera här: