Stackars föräldrar?

Enkelriktade föräldrar verkar tycka så synd om sig själva. Pappor sägs helst vilja ha en son som de kan "lira fotboll" och "snacka bilar" med, för att en tjej skulle vilja detta är bortom deras förståelse. Mammor kan gråta då de får ytterligare en son för att de vill ha en dotter som de kan gå och dansa med, klä i fina kläder och sminka, som att deras barn skulle vara en docka istället för ett barn.
 
När ska föräldrar inse att deras barn inte är deras chans att leva livet igen, utan att det är barnets rätt att leva SITT liv? Och att ens uppgift som förälder är att erbjuda alla möjligheter och stötta barnet vad det än väljer och inte tidigt (ibland redan innan barnet är fött) avgöra vad barnet kommer ha för intressen.
 

Kommentarer:

1 Nettan:

Personligen tycker jag att varje barn är en gåva och mirakel i sig, så istället för att gnälla över könet på barnet så borde de bli glada över att de ens har FÅTT ett barn, då det finns så många som inte kan få barn av olika anledningar. Sedan att vissa inte passar som föräldrar och ändå får barn är tyvärr välkänt och väldigt sorgligt i mina ögon, främst för barnens skull.

Sedan när det gäller mammorna som vill sminka och klä upp något som en docka, de kan kolla upp BJD (BallJointed Doll) som är en docksort för vuxna, vet många i den hobbyn som har både barn och dockor.

Svar: Ja, jag tycker det blir så extremt. Har hört mammor prata på att de sååå gärna vill ha en dotter för att de kan klä henne i fina klänningar och lära henne att sminka sig och så vidare. Bara för att man själv tycker att det är roligt så behöver man väl inte utsätta ett barn för det? Jag minns att jag AVSKYDDE när jag var "tvungen" att ha klänning på mig som barn. Vad hade det varit för fel med ett par fina byxor och en tröja liksom?
Highlandertess

2 Helena:

Bra sagt! Håller helt med!

Kommentera här: