Sett filmen Shuttle

Spoilers förekommer!
 
Efter en sen anländning till flygplatsen blir resan med bussen hem en mardröm.
 
Det här är en sådan film där jag vill ge mig in i den och slå och sparka vissa karaktärer. Den är effektiv, känslosam, mardrömslik och grym. Det som lägger till en extra dimension i det hela är att man vet *STORSPOILER* att trafficking är något som verkligen inträffar i verkliga världen. Jag blir så äcklad av människor som sysslar med detta och även kunderna som gör att trafficking är lönande. Det är fruktansvärt!
 
Från början tror man att filmen handlar om en sak och sedan visar det sig handla om något annat. Jag gillar en sådan twist, för även om filmens ämne är hemskt så är filmen i sig bra i mina ögon. En del saker känns lite onödiga, men generellt sett flyter det på bra.
 

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Den vändningen hade man inte räknat med, iallafall inte jag. Men är man uppmärksam så fick vi en del små ledtrådar hela tiden, men märke man inte fören man har fått svaret i handen.

Kommentera här: