Sett filmen Från andra sidan

Spoilers förekommer!
 
Den nyanställda nattsköterskan på ett barnsjukhus märker snabbt att något är fel. Hon känner att hon måste skydda barnen från något ondskefullt som hemsöker dem.
 
För det första undrar jag hur man kan översätta titeln Frágiles, som betyder ungefär ömtålig eller känslig, till Från andra sidan. Originaltiteln är mycket mer träffande! Calista Flockhart känns ok i sin roll. Kanske inte hennes typ av roll egentligen vilket leder till att jag är lite tveksam till henne.
 
Filmen har några lite kusliga scener, men överlag är mycket som det brukar vara och erbjuder inte så mycket spänning. En enda scen ger mig riktigt kalla kårar. Det *STORSPOILER* utspelar sig i rummet där barnen ligger (det är bara några barn kvar på grund av evakuering till ett annat sjukhus). Ett barn ligger i sin säng och frågar: "Är xxx tillbaka? (Minns inte namnet.) Xxx har lämnat sjukhuset under dagen, men när sköterskan tittar mot hans säng så ligger det någon under täcket. Huh! Då rös jag.
 

Kommentarer:

1 GeorgVanHalen:

Jag har en ny utmaning till dig. Din Topp 10 med Queen låtar! :D

Svar: Yikes :-D Jag lägger den utmaningen i utkast-mappen så sätter jag igång att jobba på den. Det kommer nog ta ett tag...hehe...
Highlandertess

2 Monstars - Sticker utanför ramarna:

vad tyckte du om scenen med nålen då? Urk!

Svar: Vilken scen var det?
Highlandertess

3 Monstars - Sticker utanför ramarna:

I slutet om jag minns rätt. kvinnan och barnen måste dra illa kvick och ett barn har en nål i armen som går av och blodet sprutar....:P

Svar: Aha, den scenen. Tänkte inte så mycket på den :-)
Highlandertess

Kommentera här: