Sett filmen Doubt

Spoilers förekommer!
 
Rektorn på en katolsk skola ifrågasätter relationen mellan en präst och en elev.
 
Det här är en riktigt fängslande film! Jag förväntade mig nästan att den skulle vara lite väl tung och tråkig, men den är så otroligt välspelad så jag dras in i handlingen direkt. Meryl Streep, Amy Adams, Viola Davis och Philip Seymour Hoffman gör fantastiska prestationer! Det här är definitivt en sådan film där handlingen inte är särskilt speciell egentligen, så allt hänger på skådespelarna. Och de träffar mitt i prick! Filmen ÄR tung, men den blir aldrig tråkig. Den lyckas även, hos tittaren, få fram titeln i känslorna. Jag vet inte vad som är "rätt" i slutet utan känner tvivel jag också. Det är en film som fick mig att tänka och sådant gillar jag skarpt!
 

Kommentera här: