Böcker från OLIKA förlag

Förlaget heter OLIKA förlag så det är inte från flera förlag som jag handlat. De hade ett erbjudande där man kunde köpa tre barnböcker för 99 kronor. Då passade jag på. Jag tog lite blandade böcker för att se vad Connor skulle tycka var roligt och han har tydligt bestämt sig för att han gillar boken om Mormor och Morfar bäst. Så det får bli några fler böcker om dessa roliga morföräldrar.
 
Jag gillar böckerna från OLIKA förlag! Jag har själv boken "Ge ditt barn 100 möjligheter Istället för två!" från det förlaget och den är toppen! Förutom sin ståndpunkt att alla ska få vara som de är (se nedan) så tänker de klimatsmart, vilket gör böckerna lite dyrare men det tycker jag det är värt.

Från deras hemsida: "På OLIKA vill vi ge ut böcker som utmanar stereotyper och förlegade normer och traditioner i litteraturens värld. Ibland gör vi det med buller och bång och ibland lite mer diskret. Gemensamt för hela vår utgivning är att vi noggrannt väljer ut våra manus och att vi arbetar med lektörer som har kompetens inom såväl barnlitteratur som genus."

 
Fastna med rumpan-dagen är en Mormor och Morfar-bok.

Kommentera här: