Torsbymârten 2012

Idag åkte Connor och jag med mina föräldrar och min moster till Torsbymârten. Kommer missa Arvikamârten (förutom söndagen, men då är det bara tivoli och ingen marknad) i år och jag vill gärna gå på någon marknad. Det hör lite hösten till tycker jag.

Hade med en bärryggsäck som Connor satt i en del, men han gick även själv en hel del där det var lite mindre med folk. Vi hittade en del roliga grejer och till slut fick Connor åka en karusell och välja en ballong. Han ser inte ett dugg road ut i karuseller, likaså denna gång. Men när turen var slut så ville han åka mer och blev ledsen att det var över. Han blev dock glad igen när han såg ballongerna och förstod att denna gång fick han välja ut en att ta med hem. Vi hade passerat ganska många ballongställen på mârten och vi ville spara ballongköpet till sist.
 
Mjukglass är gott!
 

Connor valde karusell själv. Fast lite hjälp fick han för när han valde fritt så valde han en stor snurrsak som gick uppochner. Fick peka på barnkarusellerna och så fick han välja bland dem.
 

Connor fick en buss av sin mormor. Han valde den själv. Ballongen fick han av sin morfar och där valde han en häst. Jag hittade lite kläder och strumpor till honom. Det är med ett par lila strumpbyxor precis i kanten också. Bilden fick inte riktigt plats.
 

Jag hittade ett par slappa träningsbyxor, en hatt och ett par fingervantar till mig själv.

Kommentarer:

1 tess:

Tänk va vet inte när jag var på en marknad senast.... ungarna alla tre va på oxhälja förra veckan men jag har tappat intresset helt för detta. Förr åkte jag på varenda en som var runt omkring men inte längre... nä... men det låter som om ni haft en fin dag.

2 Linda aka Javamorsan:

Sånt där skoj har jag inte vart på sen barnsben. Finns inte så mkt här i Göteborgstrakten tyvärr!

Svar: Kanske inte marknader, men mycket annat skoj :-)
Highlandertess

3 Pernilla:

Jag måste säga att det var en väldigt fin hatt du fick tag på. Tror du passar superbt i en sådan. :)

Svar: Tackar! :-)
Highlandertess

Kommentera här: