Röda korset och sjukpaus

Idag var Röda Korset Gunnarskogs höstfest. Jag hade lovat att bidra med två brödvinster och att hjälpa till (mamma är med i kretsen) så jag drog mig dit trots sjukdomsåterfall. Drar mig inte gärna ur i första taget när jag lovat något. Det var trevligt där, trots att jag hade en dunkande huvudvärk hela tiden. Jag vann en del grejer och även Connor vann, trots att han inte var med.
 
Jag bjöd och fick två paket i paketauktionen åt Connor och det var nummer på dem och utlottning av vinster. Han fick ett paket av sin mormor också. Jag bjöd och fick även ett paket till mig själv för det tyckte jag att jag kunde få. Köpte ett par grönsakspåsar (även de med nummer), köpte brödlotter och andra lotter (åror som de kallas).
 
Connor blev jätteglad åt alla grejer när jag kom hem. Men mest glad var han nog att se mig för han var lite extra kelig. Nu ska jag ta igen mig ordentligt så att jag blir frisk någon gång! Så tråkigt att jag inte kommer klara att arbetspröva i början av kommande vecka...
 
Brödet jag bidrog med.
 
Så kallade "åror".
 
Connor var nyfiken på paketen som jag bjöd på.
 
Innehållet i barnpaketen. Två glas med lejon på, pennor, glitterfärg med pensel, klistermärken och godis. Godiset får Robin. Connor fick även storvinst. Korg med mycket gottigt. Det får bli grönsakssoppa framöver då jag köpte två påsar grönsaker i lotteriet och det var mycket i varje påse. Vinster: handmålad vas och värmeljus samt mörk choklad och julset med handduk, grytvante och grytlapp.

Kommentarer:

1 Linda aka Javamorsan:

Usch vad jobbigt när man är sjuk och det inte släpper. Hoppas du får en vecka i friskhetens tecken nu Kram

Svar: Tack!
Highlandertess

Kommentera här: