Sett filmen Kommissarie Späck

Spoilers?

En seriesjälvmördare härjar i staden och Kommissarie Späck och hans kollega Grünvald får uppdraget att lösa fallet. Till sin hjälp får de nytillkomne Irene Snusk.
 
Total parodi på svensk polisfilm. Jag missar en del av det hela eftersom jag inte sett en enda svensk polisfilm. Svensk film intresserar mig inte så ofta och filmer om poliser låter verkligen inte lockande. Speciellt inte när de, som med Beck, gör en hel drös med filmer. Dock så kan jag skratta åt denna film ändå. Även om skämten som är riktade mot förlagan Beck går mig förbi så finns det en del allmänna skämt och parodier som funkar ändå. Jag minns andra överdrivna parodier jag sett som Nakna pistolen-filmerna, Titta vi flyger, Laddat Vapen och liknande och tycker det är kul att det gjorts en svensk sådan film.
 
Förstår inte varför den är barntillåten ändå. Jag tänker på en specifik scen då jag undrar över detta, men kan inte säga mer än att det innefattar Späck och Snusk i en annorlunda situation (så jag inte spoilar filmen för någon). Har man en tendens till den där rätt fjantiga överdrivna parodi-humorn så funkar denna filmen. Det finns parodier som, i mina ögon, är riktigt usla som Scary Movie, Not another teen movie och liknande, men denna går efter det "gamla" receptet.
 

Kommentarer:

1 Lina:

Klart en av de bättre svenska filmerna =)

Kommentera här: