Sett filmen Evil Angel

Spoilers förekommer!
 
Sjukvårdaren Marcus blir indragen i ett mordmysterium där en demon tar över kvinnliga kroppar och dödar människor.
 
Legenden/sagan om Lilith tycker jag är väldigt intressant. Att Lilith var den första kvinnan som gud skapade, men att hon vägrade underkasta sig Adam vilket gjorde honom missnöjd så han gick och gnällde till gud som kastade ut Lilith ur paradiset och skapade Eva istället. Lilith var alltså inte bara första kvinnan utan hon var första feministen också. Men självklart så är inte den starka självständiga kvinnan en bra grej i ett patriarkaliskt perspektiv så i filmen demoniseras hon. Hon styr över sig själv, men har ändå ett outtörstligt behov av att "hämnas" och döda.
 
Jag undrar vad Ving Rhames har tagit för beslut på sistone egentligen... Denna och sedan Piranha... huh! För även fast legenden/sagan fascinerar mig så misslyckas filmen kapitalt. Den har några bra effekter, men det är allt. Annars är den förutsägbar, tråkig och seg.
 

Kommentarer:

1 Lina:

DEnna filmen har jag aldrig ens hört talas om, så den kanske man få kolla upp.

Svar: Om du har Telia och programbiblioteket med Viasat film underrubrik Skräck så finns den att se gratis där just nu :-)
Highlandertess

2 Lina:

SV: Det har jag tyvärr inte. Jag kan bara ha Tele2's tv-utbud där jag bor och jag är dessutom för snål för att betala för filmkanaler =)
Här kör vi på det som ingår i hyran (3an och 5an typ) och inget mer. Men filmen kanske finns till salu för en billig peng någonstans på nätet.

Kommentera här: