Julfest (adventsfest) i Tvärud

Idag var Connor, syrran, mina föräldrar, min moster, jag och rätt så många andra på adventsfesten i Tväruds gympasal. En årlig tradition som jag tycker är kul! Connor satt still mesta tiden, men mot slutet fick han spring i benen och ett trotsutbrott vid ett tillfälle. Då märkte jag att det faktiskt hänt en hel del med min personliga utveckling. Jag lät honom ha sitt utbrott medan jag bara fanns där och jag struntade totalt i vad andra kanske tyckte eller tänkte. För bara några år sedan hade jag troligtvis tyckt att det varit "pinsamt", men inte nu.
 
Det var när han kröp runt mellan stolar vid en lottdragning som jag sa till honom att han inte fick göra så för att folk kunde dra ut stolar eller snubbla på honom för att de inte såg honom och då kunde både de och Connor skadas. Efter "förbudet" testade han mig en gång till och försökte göra samma sak, men nej sa jag. Då nöjde han sig med att fortsätta leka ute på golvet istället. Det här "testandet" han håller på med påminner mig en hel del om mig själv som barn. Nu minns jag inte riktigt så tidigt som min 2-årsålder (förutom någon enstaka bild), men minns tydligt hur jag testade, varför jag testade och vad som funkade med mig när jag var lite äldre.
 
Det blev en del inköp och vinster under aftonen. Vi hade inte samma tur som tidigare år då vi vunnit riktigt mycket, men tur hade vi ändå för jag vann två vinster, min moster vann flera och mamma vann en.
 
Sötisen dök bakom en Festis så att han själv hamnade i ofokus...hehe...
 
Översta bilden till vänster: Mina vinster. En lampa och ett brevset.
Översta bilden till höger: Inköp. Fruktpåsen på auktion och marknadsnougat, kakor och äppelmos på brödlotteri.
Nedersta bilden till vänster: Innehållet i Connors paket i paketauktionen. Marshmallows, pärlplatta med pärlor, tidtagarur och två ballongbilar med två extraballonger.
Nedersta bilden till höger: Lampan som jag vann lyser fint i vardagsrummet. Tetris inspekterar.

Kommentera här: