Sett filmen The Back-up Plan

Spoilers förekommer!

Zoe (Jennifer Lopez) vill ha barn, men har ingen partner. För att barn inte ska bli en sak som går henne förbi så väljer hon att inseminera sig. Samma dag som det händer träffar hon en man (Alex O'Loughlin)... Hennes drömmars man kanske? Men hur ska han ta beskedet om att hon är gravid?

Jag är svag för Alex O'Loughlin sedan jag såg honom i tv-serien Moonlight. Han skådespelar med sina ögon och det är en sak jag verkligen gillar. Det är inte alla skådisar som kan det. Jennifer Lopez har jag väl alltid tyckt sådär om... Hon var bra i Selena, men annars har väl inte så mycket fallit mig i smaken. I en sådan här förutsägbar romantisk komedi så är det huvudkaraktärerna och deras kemi som avgör om jag gillar filmen eller inte. Jag gillar den här filmen, förutom vissa bitar. Zoe yttrar en väldigt onödig kommentar under en kvinnas förlossning om hennes behåring på snippan (ja, jag kör med det ordet nu då jag har barn). Vem bryr sig om hur andra väljer att raka eller inte raka sig?

Jag stör mig även på att Zoe är så där "fint" gravid hela tiden. Hon har fixat hår, är sminkad hela tiden, ser aldrig ut att må dåligt... Hon till och med SPYR SNYGGT. Ja, jag vet... det är film och dessutom en lättsam sådan, men lite realism hade inte skadat. Hon går bara upp vikt på själva magen, men går runt och gnäller om att hennes bak är stor. Uhm? Var det menat som något sorts "utanför-filmen"-skämt i och med att bakdelen är det Jennifer Lopez är mest känd för?

Förutom dessa störmoment så gillar jag filmen. Den är mycket myspys, med en del komik.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Lina:

Jag tycker den filmen är lite små mysig och trevlig. Gillar den.

Kommentera här: