Gör eget studentplakat

Idag var jag och arbetsprövade på Tilde Tryck igen. Orkade tyvärr inte i tisdags som planerat på grund av intensiv värk, men idag gick det bättre. Sitter och pysslar på ett egengjort studentplakat till Connors kusin Thea. Det är riktigt kul! Jag låter fantasin löpa (nästan) helt fritt. Jag försöker inte göra saker "för mycket" och jag försöker göra det så att Thea blir glad. Men kan nog säga att jag aldrig sett ett studentplakat som sett ut som detta i alla fall. Det är kul att lära sig mer Photoshop och InDesign!

Jag har börjat inse att jag är en "pyssel och planera"-person. Jag gillar att organisera och fixa grejer. Jag kanske till och med är kreativ, jag som aldrig tänkt på mig själv som det (troligtvis på grund av att jag tecknar och målar helt värdelöst). Datorn och kameran är min media. Där klarar jag mig utan att behöva ha superkontroll över mina fingrar.

Vilken är er media? Hur gillar ni att uttrycka er?

Suddigt, men det är i alla fall Connor som luktar på liljekonvaljen som jag plockat. Kan inte visa någon bild på plakatet än för det ska vara hemligt för Thea...hehe...

Kommentarer:

1 Bella:

Jag gillar mer att måla och fota. Klipper och klistrar hellre för mig själv än grejar med datorn som jag är Überkass på!

2 Linda aka Javamorsan:

Personligen älskar jag att uttrycka mig genom mina bilder jag gör i Paint Shop :)

3 Thea:

ATTANS ;D

Kommentera här: