Det här med ID

Fick dagens skratt då jag var på Systembolaget idag. Tjejen före mig hade köpt typiska lättdruckna festgrejer (Bacardi Breezer, Cube etc.), ganska många också. Jag kunde inte avgöra om hon var över 20 (tycker sådant är jättesvårt), men hon frågades inte om ID.

Sedan kommer jag där med Connor (jag flåsande, för paraplyvagnens hjul är inte skapta för affärsgolv hade jag upptäckt så de hade inte snurrat alls varav jag fick dra vagnen). Kände mig riktigt trött och sliten efter Ullared och tyckte även att det syntes innan vi gick hemifrån i alla fall. "Har du ID med dig?" frågar personen i kassan. Jag visade snällt upp ID som visade att jag hade fyllt 32 år förra veckan. Lyckades hålla mig tills jag kom ut ur affären, men sedan började jag bara skratta. 12 år över åldersgränsen OCH hade mitt barn med mig, men tillfrågas ÄNDÅ om ID...? Hur ser jag ut egentligen? Hehehe...

32-åringen.

Kommentarer:

1 Inger Maryissa:

Kul detta att du fick visa ID på Systembolaget

detta hände mig en gång när jag var 40 år...och kassörskan ursäcktade sig generat över att hon bett mig visa ID...

men jag sa: det gör ingenting...och skrattade gott

jag tog det som en uppmuntran / komplimang :-)

Kommentera här: