Nytt favoritspel

Are you smarter than a 5th grader är spelet jag spelar på Facebook numera. Det är riktigt kul! Jag gillar frågesporter. Och när jag lyckas vinna över mestadels amerikaner blir jag lite extra glad eftersom de har försprång på mig på tre sätt:

1. Frågorna är på engelska, deras modersmål.
2. Många frågor handlar specifikt om amerikansk historia, geografi, kultur och så vidare.
3. Kategorier om måttenheter är förstås efter det amerikanska systemet.

Whihi!

 

Nu är det bara kruxet med att omvandla dessa pengar till riktiga pengar och inte bara virtuella i ett spel...

Kommentarer:

1 Georg Hendrix:

Headlong kom igång på IPoden idag! Jag menade inte "ännu en Queen låt" som något negativt. Menade bara i princip att den inte skulle hamna på en personlig topp 20... men gällande Queen (och en del andra band) betyder det verkligen inte att den skulle vara dålig.´



Religion i musik går inte direkt att förneka då väldigt många var/är religiösa på någon nivå. Så länge allt i övrigt är bra så =)

2 Maol:

Jag undviker alla spel och tester på facebook där man måste acceptera att "de" får tillstånd till mina grejer, information bla bla bla. What the heck for? Låter suspekt för mig så jag avstår tyvärr.

Kommentera här: