Sett filmen Mega shark vs. giant octopus

Spoilers förekommer!

Under ett olagligt test av hydrofoner spricker ett stort isblock som hållit två varelser fångade i miljoner år. En megalodon och en jättebläckfisk. Det dröjer inte länge innan de börjar sprida skräck i världen. Vapen biter inte på dem. Vad ska mänskligheten göra?

Jajamen, detta är en B-film minsann. Tyvärr inte en B-film i stil med de äldre där effekterna kanske var usla, men ändå på riktigt (smink, dockor etc.). Här visar dataeffekter sin allra värsta sida. Men jag skrattar och är road. Jag får ett WTF-ögonblick när megalodon hoppar upp i luften och käkar upp ett flygplan. Snacka om luftgropar...haha... Tur att jag inte är flygrädd. Skådespelarna är stela, otajmade och inte särskilt bra. Lorenzo Lamas är med i en roll. Undrar varför stackarn är det? Jag minns honom som mest från tv-serien Falcon Crest som jag kollade på som barn.

Se denna i brist på annat och för ett roat skratt åt usla effekter och skådespeleri!

Köp DVD på Ginza

Kommentera här: