Sett filmen Fright Night (2011)

Spoilers förekommer! Jag gillar originalet från 1985.

En tonåring börjar efter mystiska händelser misstänka att närmsta grannen är vampyr.

Originalet är riktigt bra! Humoristiskt, lite skrämmande och med bra effekter. Denna remake är bara pinsam. Effekterna ser riktigt billiga ut, skådespelarna är inget vidare och det verkar som att alla är med i olika filmer för ingen har samma nivå på känslorna. Riktigt patetiskt blir det när vampyren Jerry kastar en motorcykel genom bakrutan på en bil så att den med spinnande däck hamnar bara en decimeter från ansiktet på en tjej. Hennes reaktion påminner mer om "ååååh neeeej" än en riktigt nära döden-upplevelse. Skulle en motorcykels spinnande däck vara så nära mitt ansikte så skulle jag skrika i SKRÄCK. Det är en nackdel med dataeffekter. Eftersom saken inte är där på riktigt så kan skådespelare (dåliga sådana utan föreställningsförmåga) inte sätta sig in i exakt hur det skulle vara.

Filmen känns väldigt ytlig och "hipphapp". Lite som att "nu händer det och nu händer det", men ingen känsla. Nej tack, nu får jag återkolla på originalet och få bort det här skräpet ur mitt minne.

Köp DVD på Ginza

Kommentarer:

1 Anneli:

Hej hej,, ville bara titta in o önska en trevlig midsommar..
Kram ♥

Kommentera här: