Sett filmen Baby on board

Spoilers förekommer!
 
Precis när Angela jobbar för en befordran genom att lägga ner sitt allt i parfymen "Baby on board" så får hon veta att hon är gravid.
 
Jag förväntade mig lite komiskt mys, men blev serverad fruktansvärt låg nedvärderande humor (som jag inte ens skulle vilja kalla humor egentligen). Männen i filmen är riktiga svin och kvinnorna är totala dumskallar som tolererar dessa svin. Den är alltså nedvärderande mot både män och kvinnor. I en enda scen känner jag: YES! Det är när Lara Flynn Boyle (som spelar Angelas chef) blir arg på en japansk affärsman och ryter ifrån. Hon backar upp Angela totalt och det gör mig så glad att se, för väldigt ofta får man se kvinnor hugga kniven i ryggen på andra kvinnor.
 
Gillar ni barnslig, låg humor i stil med American Pie och Baksmällan så kanske ni gillar denna. För mig var det inget som framkallade ens ett litet fnitter.
 
Köp DVD på Ginza

Kommentera här: